4. Unilever acquisisce The Vegetarian Butcher

Unilever acquisisce The Vegetarian Butcher

Unilever annuncia l’acquisizione di The Vegetarian Butcher. La decisione rientra nella strategia di Unilever di espandere il proprio portfolio nel settore degli alimenti di origine vegetale, sani e a ridotto impatto ambientale. Al contempo, con l’acquisizione, Unilever mira a rispondere alle esigenze dei consumatori che sempre più scelgono piatti vegetariani e vegani. Per The Vegetarian Butcher, l’acquisizione è in linea con l’ambizione di diventare “il più grande ‘butcher’ del mondo”. Il fondatore Jaap Korteweg: “il network Unilever, che si estende su 170 paesi a livello globale, ci dà l’opportunità di raggiungere questa grande ambizione”.

De Vegetarische Slager

Jaap Korteweg, allevatore di nona generazione e amante della carne, è diventato vegetariano e ha fondato The Vegetarian Butcher nel 2007 per rispondere al suo bisogno di carne di qualità che non fosse di origine animale. I prodotti di The Vegetarian Butcher sono venduti in più di 4.000 punti vendita in 17 Paesi. Secondo Korteweg, l’acquisizione è arrivata al momento giusto. “La nostra volontà è di far conoscere la carne di origine vegetale in tutto il mondo e per questo pensiamo che, grazie al network internazionale di Unilever, potremo accelerare il raggiungimento di questo grande obiettivo”.

Unilever e The Vegetarian Butcher hanno iniziato a lavorare insieme nel 2016 con il lancio di “Vegetarian Meatballs in Satay Sauce” e “Vegetarian Meatballs in Tomato Sauce’ sotto il marchio Unox.

L’acquisizione annunciata oggi rappresenta un grande passo in avanti nel percorso di arricchimento del portfolio con sempre più alimenti a base vegetale. Al momento, Unilever ha in commercio circa 700 prodotti V-Label in Europa.

Nitin Paranjpe, President Foods & Refreshment di Unilever afferma: “The Vegetarian Butcher è un brand con una missione molto chiara, molti fedeli appassionati e un crescente seguito sui social media, oltre ad una forte posizione sul mercato. Il brand si inserisce perfettamente all’interno del nostro portfolio di ‘Brands with Purpose’ che hanno un impatto sociale positivo, vanno incontro ai nuovi bisogni dei consumatori e stanno crescendo rapidamente. Soprattutto, l’acquisizione ci aiuta ad accelerare il nostro percorso verso un’alimentazione con sempre più prodotti di origine vegetale”.

Vegetarian Butcher impiega circa 90 persone che continueranno a lavorare nell’azienda sotto la proprietà di Unilever.

L’acquisizione dovrebbe essere completata entro la fine del 2018.

SAFE HARBOUR STATEMENT

Where relevant, these actions are subject to the appropriate consultations and approvals.

This announcement may contain forward-looking statements, including 'forward-looking statements' within the meaning of the United States Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Words such as 'will', 'aim', 'expects', 'anticipates', 'intends', 'looks', 'believes', 'vision', or the negative of these terms and other similar expressions of future performance or results, and their negatives, are intended to identify such forward-looking statements. These forward-looking statements are based upon current expectations and assumptions regarding anticipated developments and other factors affecting the Unilever Group (the 'Group'). They are not historical facts, nor are they guarantees of future performance.

Because these forward-looking statements involve risks and uncertainties, there are important factors that could cause actual results to differ materially from those expressed or implied by these forward-looking statements. Among other risks and uncertainties, the material or principal factors which could cause actual results to differ materially are: Unilever's global brands not meeting consumer preferences; Unilever's ability to innovate and remain competitive; Unilever's investment choices in its portfolio management; inability to find sustainable solutions to support long-term growth; the effect of climate change on Unilever's business; customer relationships; the recruitment and retention of talented employees; disruptions in our supply chain; the cost of raw materials and commodities; the production of safe and high quality products; secure and reliable IT infrastructure; successful execution of acquisitions, divestitures and business transformation projects; economic and political risks and natural disasters; financial risks; failure to meet high and ethical standards; and managing regulatory, tax and legal matters. These forward-looking statements speak only as of the date of this announcement. Except as required by any applicable law or regulation, the Group expressly disclaims any obligation or undertaking to release publicly any updates or revisions to any forward-looking statements contained herein to reflect any change in the Group's expectations with regard thereto or any change in events, conditions or circumstances on which any such statement is based. Further details of potential risks and uncertainties affecting the Group are described in the Group's filings with the London Stock Exchange, Euronext Amsterdam and the US Securities and Exchange Commission, including in the Annual Report on Form 20-F 2017 and the Unilever Annual Report and Accounts 2017.